Szkolenia zawodowe - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe (dot. pracodawcy) - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Staże i bony stażowe (dot. bezrobotnych) - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do lat 6 lub osobą zależną - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Doposażenie stanowiska pracy- dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Bony szkoleniowe - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja dla pracodawców - cudzoziemcy

Ważne zmiany dotyczące zatrudniania cudzoziemców obowiązujące
od 1 czerwca 2025r.

Elektronizacja postępowań Art. 61

Od 1 czerwca oświadczenia, wnioski o wydanie zezwolenia na pracę sezonową oraz wszelkie dokumenty w tych sprawach muszą być składane elektronicznie przez portal praca.gov.pl. Dokumenty złożone w innej formie będą pozastawiane bez rozpoznania.

Najważniejsze zmiany dotyczące procedury oświadczeń

Oświadczenia składane są w PUP właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce pobytu stałego polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi. Art. 64 ust. 1

wyjątek dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą będących

obywatelami państw EOG, w tym Polski, nieposiadający na terytorium RP miejsca stałego pobytu, składają oświadczenie do powiatowego urzędu pracy, właściwego co do stałego miejsca prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Art. 62 ust.2 

Zmiany w sprawie obowiązków po otrzymaniu oświadczenia wpisanego do ewidencji,
w tym nowe terminy na informowanie urzędu Art. 70:

Pracodawca, którego oświadczenie zostanie wpisane do ewidencji, powiadamia urząd, który wpisał oświadczenie do ewidencji o:

  • podjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy;
  • niepodjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń;
  • wcześniejszym zakończeniu pracy przez cudzoziemca lub o tym, że
  • cudzoziemiec pracy nie podejmie (definitywnie).

Uwaga: obowiązek informowania, na nowych zasadach, o podjęciu, niepodjęciu, wcześniejszym zakończeniu pracy lub o tym, że cudzoziemiec pracy nie podejmie dotyczy również oświadczeń wpisanych do ewidencji przed dniem 1 czerwca 2025 r. (chyba, że taka informacja została już zgłoszona przed dniem 1 czerwca). Zgłoszenie informacji o tym, że cudzoziemiec nie podejmie pracy lub zakończył ją wcześniej, skutkuje unieważnieniem oświadczenia z mocy prawa.

Inne obowiązki pracodawcy związane z procedurą oświadczeń (dotyczy również oświadczeń wpisanych do ewidencji przed dniem 1 czerwca 2025 r.) Art. 68.ust. 1:

1. uwzględnienie w umowie z cudzoziemcem warunków określonych w oświadczeniu lub zmiany warunków, które nie wymagają nowego oświadczenia;

2. przesłanie przed powierzeniem pracy cudzoziemcowi, do starosty (urzędu pracy), który wpisał oświadczenie do ewidencji, kopii umowy zawartej z cudzoziemcem;

3. dostosowanie wysokości wynagrodzenia cudzoziemca do kwoty nie niższej niż  aktualna wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub kwota określona według minimalnej stawki godzinowej;

4. podwyższenie wynagrodzenia cudzoziemca proporcjonalnie do zwiększenia wymiaru czasu pracy cudzoziemca zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy lub liczby godzin,
w których cudzoziemiec wykonuje pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej;

5. przekazanie cudzoziemcowi kopii oświadczenia wpisanego do ewidencji;

6. zachowanie należytej staranności w postępowaniu dotyczącym wpisu oświadczenia do ewidencji;

7. na wniosek pracodawcy użytkownika przekazanie mu kopii oświadczenia dotyczącego pracownika tymczasowego;

8. udostępnienie staroście, wojewodzie, jednostce organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, konsulowi, ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych, organowi Państwowej Inspekcji Pracy, Krajowej Administracji Skarbowej, Straży Granicznej lub Policji, na ich wniosek, dokumentów potwierdzających wypełnienie obowiązków określonych w pkt 1, 3 i 4.

Wpis nowego oświadczenia do ewidencji nie będzie wymagany, jeżeli Art. 69:

1. nastąpiła zmiana siedziby, miejsca stałego pobytu, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, nazwy lub formy prawnej polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi lub pracodawcy użytkownika;

2. nastąpiło przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę;

3. zwiększono wymiar czasu pracy lub liczbę godzin pracy w tygodniu lub miesiącu określone w oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi nie więcej niż do pełnego wymiaru czasu pracy;

4. nastąpiła zmiana nazwy stanowiska pracy bez zmiany zakresu obowiązków cudzoziemca;

Zaległości pracodawcy oraz nieścisłości i błędy w treści oświadczenia:

Nieregulowane zaległości względem ZUS lub Urzędu Skarbowego będą przeszkodą
w uzyskaniu wpisu oświadczenia do ewidencji. Jeśli posiadają Państwo spłatę zaległości rozłożoną na raty lub niedawno uregulowali swoje zaległości, prosimy aby do składanego oświadczenia dołączyć zaświadczenie dot. spłaty zaległości w ratach lub inne dokumenty potwierdzające uregulowanie zaległości. Prosimy również zwrócić uwagę na poprawność
i prawdziwość danych wpisywanych w oświadczeniu. Nieprawdziwe, nieprawidłowe dane będą również podstawą do odmowy wpisu oświadczenia do ewidencji.

Najważniejsze zmiany dotyczące tytułów pobytowych nieuprawniających do pracy Art. 3. ust 3 pkt 1

Dodatkowo poza wizami cel wydania: 01 – turystyczna oraz 22 – ochrona czasowa, do pracy na podstawie oświadczenia lub zezwolenia na pracę, nie będą uprawniać wizy cel wydania: 02 - w celu odwiedzin u rodziny lub przyjaciół, 11 – szkolenia inne niż zawodowe, 14 tranzytu, 15 – tranzytu lotniczego, 16 - w celu leczenia, 25 – w celach innych niż określone w pkt 1-24b

.

W dalszym ciągu do pracy na podstawie oświadczenia lub zezwolenia nie będzie uprawniony obywatel Ukrainy, który wjechał do Polski ze względu na działania wojenne w okresie od dnia 24 lutego 2022 r. i jego pobyt w RP został uznany za legalny do dnia 30 września 2025 r. (ochrona czasowa). Taka osoba może podjąć pracę wyłącznie na podstawie powiadomienia
o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy.

Najważniejsze zmiany dotyczące procedury informacji starosty

Od dnia 1 czerwca 2025 r. zostają uchylone przepisy dotyczące testu rynku pracy i wydania informacji starosty. Od tego dnia informacja starosty może zostać wydana jedynie
w przypadku, gdy ma dotyczyć postępowania o udzielenie zezwolenia na pracę wszczętego przed dniem 1 czerwca 2025 r.

Od dnia 1 czerwca 2025 r. składając ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty, do oferty należy załączyć dokumenty potwierdzające, że dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed dniem 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed dniem 1 czerwca 2025r.

Najważniejsze zmiany dotyczące procedury zezwoleń na pracę sezonową

Zezwolenia na pracę sezonową składane są w PUP właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce stałego pobytu polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi. Art. 46

 

Mniej załączników wymaganych do wniosku:

Do wniosków o wydanie lub przedłużenie zezwolenia na pracę sezonową, składanych od dnia 1 czerwca 2025 r., nie będzie wymagane załączenie informacji starosty.

 

Wydanie nowego zezwolenia na pracę sezonową nie będzie wymagane, jeżeli Art. 18 ust.1, Art. 56 ust. 2

1) polski podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi i cudzoziemiec zawarli umowę o pracę zamiast umowy cywilnoprawnej lub umowę o pomocy przy zbiorach zamiast innej umowy cywilnoprawnej;

2) polski podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi i cudzoziemiec zawarli umowę inną niż wskazana w zezwoleniu na pracę sezonową umowa o pomocy przy zbiorach;

3) powierzenie pracy innego rodzaju niż sezonowa, na okres do 30 dni w trakcie ważności zezwolenia sezonowego:

a) cudzoziemiec jest obywatelem wybranych państw

b) otrzymuje wynagrodzenie nie niższe niż w wydanym zezwoleniu

c) nie wykonuje pracy w charakterze pracownika tymczasowego

3) zwiększono wymiar czasu pracy lub liczbę godzin pracy w tygodniu lub miesiącu, określone w zezwoleniu na pracę sezonową, nie więcej niż do pełnego wymiaru czasu pracy, a w przypadku umowy cywilnoprawnej – do 299 godzin miesięcznie, przy jednoczesnym proporcjonalnym zwiększeniu wynagrodzenia

4) nastąpiła zmiana siedziby lub miejsca stałego pobytu: podmiotu, pracodawcy użytkownika

5) nastąpiło przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę

6) zmiana nazwy stanowiska bez zmiany zakresu obowiązków

Uwaga: o zmianach, o których mowa w pkt 4 - 6 pracodawca informuje urząd, który wydał zezwolenie, w terminie 7 dni od ich zaistnienia (art. 20 ust. 1).

Obowiązki pracodawcy związane z procedurą zezwolenia na pracę (dotyczy również zezwoleń wydanych przed dniem 1 czerwca 2025 r.) Art. 17:

1. uwzględnienie w umowie z cudzoziemcem warunków określonych w zezwoleniu lub zmiany warunków, które nie wymagają nowego zezwolenia;

2. przekazuje staroście kopię umowy z cudzoziemcem w języku polskim (elektronicznie) przed powierzeniem pracy (wyj. gdy umowa o pomocy przy zbiorach 7 dni od powierzenia pracy);

3. dostosowanie wysokości wynagrodzenia cudzoziemca do kwoty nie niższej niż aktualna wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę lub kwota określona według minimalnej stawki godzinowej;

4. podwyższenie wynagrodzenia cudzoziemca proporcjonalnie do zwiększenia wymiaru

czasu pracy cudzoziemca zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy lub liczby godzin, w których cudzoziemiec wykonuje pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej;

5. informowanie cudzoziemca o działaniach podejmowanych w związku z postępowaniem
w sprawie zezwolenia na pracę;

6. przekazanie cudzoziemcowi decyzji o wydaniu, zmianie lub uchyleniu zezwolenia na pracę, a także informacji o odmowie wydania zezwolenia na pracę;

7. zachowanie należytej staranności w postępowaniach o wydanie, zmianę lub uchylenie

zezwolenia na pracę;

8. udostępnienie staroście, wojewodzie, jednostce organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń

Społecznych, Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, konsulowi, ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych, organowi Państwowej Inspekcji Pracy, Krajowej Administracji Skarbowej, Straży Granicznej lub Policji, na ich wniosek, dokumentów potwierdzających wypełnienie obowiązków określonych w pkt 1– 6 i 9, sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski;

9. na wniosek pracodawcy użytkownika przekazanie mu kopii zezwolenia dotyczącego pracownika tymczasowego.

Zaległości pracodawcy:

Nieregulowane zaległości względem ZUS, KRUS lub Urzędu Skarbowego będą przeszkodą
w uzyskaniu zezwolenia na pracę sezonową. Jeśli posiadają Państwo spłatę zaległości rozłożoną na raty lub niedawno uregulowali swoje zaległości, prosimy aby do składanego oświadczenia dołączyć zaświadczenie dot. spłaty zaległości w ratach lub inne dokumenty potwierdzające uregulowanie zaległości.

Mniej czasu na zgłoszenie się cudzoziemca do pracy sezonowej:

Po otrzymaniu zaświadczenia w sprawie pracy sezonowej wpisanego do ewidencji, pracodawca będzie miał 90 dni od daty rozpoczęcia pracy widniejącej na zaświadczeniu, na poinformowanie urzędu o zgłoszeniu się cudzoziemca w celu pracy. Niezgłoszenie tej informacji w wymienionym terminie będzie skutkować umorzeniem postępowania w sprawie wydania zezwolenia oraz unieważnieniem wpisanego zaświadczenia.

Zmiany dotyczące możliwości otrzymania oświadczenia lub zezwolenia na pracę sezonową przez agencje pracy tymczasowej

Agencja pracy tymczasowej będzie mogła uzyskać wpis oświadczenia do ewidencji lub zezwolenie na pracę sezonową w celu zatrudnienia cudzoziemca, jako pracownika tymczasowego, pod warunkiem posiadania odpowiedniego wpisu w rejestrze agencji zatrudnienia, związanego z zatrudnieniem cudzoziemców. Nowe agencje pracy będą mogły uzyskać taki wpis po 2 latach od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczenia usługi pracy tymczasowej. Agencje, które świadczyły taki rodzaj usług przed dniem 1 czerwca 2025 r., będą mogły nadal zatrudniać cudzoziemców na podstawie oświadczeń lub zezwoleń, jeśli w terminie 3 miesięcy od wejścia w życie nowych przepisów (od 1 czerwca 2025 r.) złożą do rejestru agencji zatrudnienia wniosek o zmianę wpisu w tej sprawie.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U z 2025 poz. 621)

Informacje o publikacji dokumentu


Dla cudzoziemców - dokumenty do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców - dokumenty do pobrania

Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy:
50 1020 5226 0000 6102 0546 2363
Starostwo Powiatowe w Lwówku Śląski, ul. Szpitalna 4, 59-600 Lwówek Śląski
W tytule przelewu należy wpisać:
„opłata za oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi/ wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca
imię i nazwisko cudzoziemca, numer paszportu"
 
- wysokość opłaty za oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
wynosi 100 zł,
- wyskość opłaty za wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową wynosi 30 zł.
 
Uwaga: wpłata jest wnoszona z tytułu złożenia wniosku/ oświadczenia  w Urzędzie Pracy. Gdy wniosek/ oświadczenie wpłynie do urzędu wpłata nie podlega zwrotowi.
 
Wyjątki, w których pracodawca może ubiegać się o zwrot wpłaty:
    - dokonano wpłaty, ale wniosek nie został złożony do Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim
    - dokonano większej liczby wpłat dotyczących cudzoziemca niż liczba wniosków złożona na dane tego cudzoziemca;
    - dokonano wpłaty, ale wniosek został złożony niezgodnie z właściwością miejscową Urzędu Pracy w Lwówku Śląskim.
 
Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o dodatek aktywizacyjny

Informacje o publikacji dokumentu


Ogłoszenie o prace: Inspektor Weterynaryjny

Informacje o publikacji dokumentu


Baza ofert pracy ePraca

Z dniem 01.06.2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. W związku z tym informujemy, iż ustawa ta wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

                 W art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy określono, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

                Żeby zgłosić ofertę pracy do bazy ofert pracy ePraca zgodnie art. 43 pkt 1 należy założyć indywidualne konto w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. (praca.gov.pl).

Zakładając indywidualne konto pracodawca, przedsiębiorca podaje następujące dane (art. 43 ust. 5):

a) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

b) numer identyfikacyjny REGON,

c) nazwę lub firmę,

d) adres siedziby,

e) adres elektroniczny,

f) numer telefonu.

                Reprezentanci pracodawców, przedsiębiorców podają:

a) imię (imiona) i nazwisko,

b) numer PESEL,

mogą podać również adres elektroniczny i numer telefonu.

                Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP.

                Pracodawca poza wybraniem PUP wiodącego może wybrać dodatkowe PUP odpowiedzialne za realizację oferty pracy, w szczególności, jeżeli miejscem wykonywania pracy określonym w ofercie pracy jest województwo lub teren całego kraju.

                Pracodawca, który zgłosił ofertę pracy do ePracy, otrzymuje informację o dopasowanych do tej oferty pracy życiorysach zawodowych bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo – o ile osoby te wyraziły zgodę na przekazanie takiej informacji.

Informacja ta jest przekazywana na indywidualne konto oraz na wskazany przez pracodawcę adres elektroniczny lub numer telefonu

                PUP zapewnia w swojej siedzibie pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy.

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o zmianie ustawy!

Informacje o publikacji dokumentu


Statystyki 2025

Informacje o publikacji dokumentu


INFORMACJA DLA INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH

INFORMACJA DLA INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH

W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia
(Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych.

Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy,finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie świadczenia usług szkoleniowych, czyli do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Ponadto, szkolenia finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podstawie art. 128 ust. 2 będą również realizować jedynie podmioty wpisane do BUR.

Informacja na temat tych zmian została zamieszczona na Wortalu PSZ w zakładce dot. RIS.

https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/rejestr-instytucji-szkoleniowych

Wyżej wskazane przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r. Natomiast do końca2025 r. będzie jeszcze funkcjonał Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS). Czas, który pozostał do wejścia w życie ww. przepisów, stanowi tzw. okres przejściowy na wpisanie się do BUR podmiotów chcących realizować dalej usługi szkoleniowe na zlecenie urzędów pracy,
a wcześniej podjęcie działań mających na celu spełnienie przez firmy odpowiednich warunków do uzyskania wpisu do BUR, między innymi uzyskania określonych certyfikatów lub dokumentów potwierdzającego akredytację. Należy jednocześnie zaznaczyć, że od 1 stycznia 2026 roku w BUR będą mogły znaleźć się wyłącznie podmioty, które spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r.
w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Należy zaznaczyć, że nie nastąpi automatyczne przepisanie do BUR instytucji, które obecnie są wpisane do RIS. Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług. We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór - Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku ŚLąskim

OGŁOSZENIE 
O NABORZE DO SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ 
W KOMENDZIE POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W LWÓWKU ŚLĄSKIM
 
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim ogłasza nabór kandydatów do służby przygotowawczej w Państwowej Straży Pożarnej:
  • nazwa stanowiska służbowego: stażysta w służbie przygotowawczej - etat docelowy: starszy ratownik / starszy ratownik - kierowca
  • liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 1
  • miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lwówku Śląskim
  • rozkład czasu służby: zmianowy

Wymagania stawiane kandydatom do służby:

Kandydaci do służby w Państwowej Straży Pożarnej muszą spełnić wymagania określone w art. 28 ust. 1, art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej:

  • posiadać obywatelstwo polskie,
  • być niekaranym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • korzystać z pełni praw publicznych,
  • posiadać conajmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
  • posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej,
  • posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej tzn. odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby, bądź zwolnienie od obowiązku służby wojskowej. Warumku tego nie stosuje się do kobiet.

Wymagania preferowane:

posiadanie prawa jazdy kat. C lub C+E

Termin naboru od dnia 16 maja 2025 r. do dnia 30 maja 2025 r. do godz. 15:30

Szczegóły dotyczące naboru znajdują się pod poniższym adresem WWW:

Informacje o publikacji dokumentu


Projekt realizowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim realizuje projekt w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 dla: Osi Priorytetowej 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku, Działania 7.1 Aktywizacja osób na rynku pracy, Typ 7.1.A Projekty powiatowych urzędów pracy, pt. ”Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim II”
 

Termin realizacji projektu:    01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
 
Kwota dofinansowania:   1 969 109,17 zł (w tym 1 378 376,42 zł ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus)                                               

 

Celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia osób pozostających bez pracy w powiecie lwóweckim.

Grupę docelową wsparcia stanowią osoby bezrobotne, w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności:
a) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby w wieku
50 lat i więcej, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby
o niskich kwalifikacjach;
b) osoby młode w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET (tzn. osoby młode w wieku 15-29 lat, które spełniają łącznie trzy następujące warunki: 
 - nie pracują tj. są osobami bezrobotnymi lub osobami biernymi zawodowo, 
 - nie kształcą się tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym, 
 - nie szkolą się tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy).

Planowany zakres wsparcia:

  • pośrednictwo pracy i/lub poradnictwo zawodowe – około 83 osoby;
  • staże – około 28 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • prace interwencyjne – 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • szkolenia – około 5 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków);
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – około 35 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków),
  • bon na zasiedlenie –10 osób (rekrutacja trwa od lutego 2025 roku do wyczerpania środków).  

Projekt jest realizowany zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.  

Głównym rezultatem, który zostanie osiągnięty dzięki realizacji projektu będzie podjęcie zatrudnienia przez około 58osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lwówku Śląskim (w tym około 6 osób długotrwale bezrobotnych oraz około 30 osób w wieku 18-29 lat).

 

Szczegółowe informacje i wskazówki można uzyskać w trakcie trwania projektu w urzędzie lub telefonicznie:

- o projekcie: pokój 7, tel. 75 782 42 24 wew. 255;
- z zakresu aktywnych form wsparcia:

  • staż – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 274;
  • bon na zasiedlenie i prace interwencyjne – pokój nr 13; tel. 75 782 42 24 wew. 276;
  • szkolenia – pokój nr 8; tel. 75 782 42 24 wew. 257;
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – pokój nr 4; tel. 75 782 42 24 wew. 259.

Informacje dla osób bezrobotnych udzielają również doradcy klienta i pośrednicy pracy.

Każdemu uczestnikowi projektu przysługuje możliwość pisemnego zgłaszania do Instytucji Pośredniczącej (Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy-Filia we Wrocławiu,
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4,52-326 Wrocław) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta (Powiat lwówecki/Powiatowy Urząd Pracy w Lwówku Śląskim)
z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia
26 października 2012 r..
Każdemu podmiotowi uczestniczącemu w Projekcie przysługuje możliwość zgłaszania Instytucji Pośredniczącej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej:
http://www.dwup.pl/kontakt/formularz.html, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


IV NABÓR WNIOSKÓW OSÓB BEZROBOTNYCH O PRZYZNANIE JEDNORAZOWYCH ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

#FunduszeEU #FunduszeEuropejskie

Informacje o publikacji dokumentu