Zatrudnianie cudzoziemców

Print Drukuj

Uchodźcy z Ukrainy poza wsparciem w postaci miejsca do zamieszkania, pomocy medycznej i socjalnej potrzebują również miejsc pracy.

Jeżeli jesteś pracodawcą i chcesz zatrudnić obywatela Ukrainy zgłoś swoją ofertę pracy w najbliższym powiatowym urzędzie pracy (lista teleadresowa urzędów https://psz.praca.gov.pl/wybor-urzedu) lub poprzez formularz online na stronie https://www.praca.gov.pl
Pamiętaj, aby w uwagach oferty dodać komentarz, że oferta skierowana jest do obywateli Ukrainy.
Na każdym etapie składania oferty pracy możesz liczyć na wsparcie pracowników urzędów pracy lub konsultantów Zielonej Linii tel. 19524.

W celu zgłoszenia oferty pracy przygotuj następujące informacje:
  • nazwę firmy, adres, numer telefonu, numer identyfikacji podatkowej,
  • nazwę stanowiska pracy, liczbę wolnych miejsc pracy w ramach stanowiska z uwzględnieniem liczby wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych,
  • ogólny zakres obowiązków,
  • miejsce wykonywania pracy,
  • rodzaj umowy stanowiącej podstawę wykonywania pracy,
  • wysokość proponowanego wynagrodzenia brutto,
  • datę rozpoczęcia pracy, informację o systemie i rozkładzie czasu pracy, system wynagradzania, wymiar czasu pracy i okres zatrudnienia w przypadku pracy na podstawie umowy o pracę albo okres wykonywania umowy w przypadku umowy cywilnoprawnej,
  • jakie są oczekiwania wobec kandydatów do pracy, w tym: poziom wykształcenia, umiejętności, uprawnienia, doświadczenie zawodowe, znajomość języków obcych z określeniem poziomu ich znajomości.
Aby zwiększyć dostępność oferty pracy dla obywateli Ukrainy poproś urząd pracy o przetłumaczenie oferty na język ukraiński. Twoja oferta zostanie wprowadzona do systemu teleinformatycznego urzędów pracy i upowszechniona w Centralnej Bazie Ofert Pracy - https://oferty.praca.gov.pl (w tym w języku ukraińskim).
Pracodawco pamiętaj!
Obywatel Ukrainy, który korzysta ze specjalnych uprawnień od 24 lutego br. oraz każdy obywatel Ukrainy, który aktualnie przebywa legalnie w Polsce może podjąć legalnie pracę u każdego pracodawcy w Polsce bez żadnych dodatkowych formalności.
Pracodawca ma jeden obowiązek – zgłosić fakt podjęcia pracy przez każdego obywatela Ukrainy korzystającego ze swobodnego dostępu do rynku pracy do Powiatowego Urzędu Pracy poprzez system elektroniczny https://www.praca.gov.pl   w ciągu 14 dni od podjęcia pracy.

Na chwilę obecną aby zatrudnić legalnie obywatela Armenii, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Rosji musisz uzyskać dla niego jeden z dokumentów tj. zezwolenie na pracę lub oświadczenie o zamiarze powierzenia pracy.
  • Oświadczenie o zamiarze powierzenia pracy możesz uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w terminie 7 dni na okres do 24 miesięcy.
  • Zezwolenie na pracę możesz uzyskać u właściwego Wojewody w terminie ok. 30 dni na okres do 3 lat.

Załączniki

Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi.pdf 341 KB
Oświadczenie podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej
Oświadczenie podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej.pdf 315 KB
Wniosek o wydanie zezwolenia na prace sezonową
Wniosek o wydanie zezwolenia na prace sezonową.pdf 242 KB
Oswiadczenie podmiotu powierzajacego art. 88j ust
Oswiadczenie podmiotu powierzajacego art. 88j ust.pdf 198 KB
Opłaty
Opłaty.pdf 198 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja pracodawcy kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne należne od pracodawcy za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia, którzy podejmą zatrudnienie po raz pierwszy w życiu.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja pracodawcy kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne należne od pracodawcy za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia, którzy podejmą zatrudnienie po raz pierwszy w życiu.

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Zwolnienie z opłacania składek

Print Drukuj
Dokumenty do pobrania
Informacje o publikacji dokumentu


Grant - dokumenty do pobrania

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+ dokumenty do pobrania

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Bon zatrudnieniowy - dokumenty do pobrania

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Świadczenie aktywizacyjne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Świadczenie aktywizacyjne

Print Drukuj

Świadczenie aktywizacyjne można przyznać pracodawcy /pracodawcą jest jednostka organizacyjna chociażby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one co najmniej jednego pracownika.

Przyznawane ono jest za zatrudnienie przez pracodawcę w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego :
  • bezrobotnego rodzica powracającego na rynek pracy po przerwie związanej z wychowaniem  dziecka lub
  • bezrobotnego sprawującego opiekę nad osoba zależną, 
którzy w okresie 3 lat przed rejestracją w urzędzie pracy jako bezrobotni zrezygnowali z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej z uwagi na konieczność wychowania dziecka lub sprawowania opieki nad osobą zależną.
     
Świadczenie przysługuje przez okres:
  • 12 miesięcy w wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie skierowanego bezrobotnego /aktualnie 840zł./,
  • 18 miesięcy w wysokości jednej trzeciej minimalnego wynagrodzenia za prace miesięcznie za skierowanego bezrobotnego /aktualnie 560zł./.
Pracodawca ma obowiązek po upływie okresu przysługiwania świadczenia aktywizacyjnego dalej zatrudniać skierowanego bezrobotnego przez okres 6 lub 9  miesięcy w zależności od długości okresu przysługiwania świadczenia.

W przypadku niedotrzymania warunku zatrudnienia przez okres 18 lub 27 miesięcy skierowanego bezrobotnego, pracodawca ma obowiązek zwrócić otrzymane świadczenie wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia wypłaty pierwszego świadczenia.

Wyjątkiem od powyższej zasady jest sytuacja:
  • gdy zatrudniony bezrobotny sam rozwiąże umowę o pracę
  • umowa zostanie rozwiązana na podstawie art. 52 Kodeksu pracy,
  • nastąpi wygaśnięcie stosunku pracy,a pracodawca zatrudni na zwolnione miejsce pracy kolejną skierowana osobę bezrobotną.

W przypadku utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres uzyskiwania świadczenia aktywizacyjnego oraz przez co najmniej połowę okresu wymaganego utrzymania zatrudnienia, po upływie okresu prawa do świadczenia, pracodawca zwraca 50% łącznej kwoty wypłaconego świadczenia i naliczonych odsetek ustawowych.

Wypłata świadczenia następuje po zawarciu umowy pomiędzy pracodawcą a Prezydentem Miasta Zamość.

Świadczenie aktywizacyjne nie przysługuje w przypadku uzyskania przez pracodawcę prawa do pożyczki z Funduszu Pracy na utworzenie miejsca pracy dla osoby, która miałaby być objęta świadczeniem aktywizacyjnym.

Refundacja kosztów składek na ubezpieczenie społeczne jest udzielana zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.

Szczegółowe informacje w siedzibie urzędu w pokoju nr 19 lub pod numerem telefonu /84/ 638-33-60.

Załączniki

Wniosek o świadczenie aktywizacyjne
Wniosek o świadczenie aktywizacyjne.doc 281 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Print Drukuj

Załączniki

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.docx 42 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Oświadczenie dla poręczycieli
Oświadczenie dla poręczycieli.docx 18 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.docx 22 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.xlsx 16 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne - pliki do pobrania

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Staż - pliki do pobrania dla pracodawców

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Zgłoszenie ofert pracy

Print Drukuj

Szanowni Pracodawcy!
 

Zgłoszenie oferty pracy będzie możliwe:
  • osobiście w pokoju 7, 8,
  • pocztą elektroniczną (formularz zgłoszenia oferty pracy),
  • przez internet poprzez stronę www.praca.gov.pl
  • faksem na numer 84-638-33-42 (formularz zgłoszenia oferty pracy)
  • pocztą tradycyjną  - Plac Wolności 1, 22-400 Zamość,
  • telefonicznie 84-638-33-43, 84-638-33-49 lub 84-638-33-66. 

Jeżeli chcesz przesłać ofertę pracy pocztą elektroniczną, dokładnie wypełnij załączony formularz zgłoszenia wolnego miejsca pracy i odeślij go na adres: luza@praca.gov.pl

Jeżeli chcesz zgłosić ofertę za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl zastosuj się do poniższej instrukcji:

  1. wejdź na stronę praca.gov.pl
  2. wybierz obsługę innych spraw - zgłoszenie oferty pracy (link poniżej)
  3. następnie po wybraniu urzędu pracy, do którego zostanie złożona oferta pracy - należy uzupełnić formularz zgłoszenia oferty pracy, który niezwłocznie trafi do naszej bazy i po wstępnej weryfikacji będzie upowszechniany. 
Korzystanie z tej aplikacji zapewni szybkie i poprawne wypełnienie formularza oferty pracy.
Warunki techniczne jakie należy spełnić, aby poprawnie wykonać proces zgłoszenia oferty pracy to:
  • komputer klasy PC
  • połączenie z Internetem,
  • posiadanie konta e-mail
  • zainstalowaną najnowszą przeglądarkę internetową: Internet Explorer min 9, Mozilla Firefox, Google Chrome
  • zainstalowane oprogramowanie Java Runtime Environment 1.7
  • wyłączony w przeglądarkach  dodatek Adblock.
 Zgłoszenie oferty pracy
 
 Dział pośrednictwa pracy z chwilą otrzymania zgłoszenia umieści je w bazie ofert pracy, a w przypadku wątpliwości skontaktujemy się telefonicznie.

Załączniki

Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Dodatek aktywizacyjny

Print Drukuj

Dodatek aktywizacyjny dodatkowa informacja dotycząca ulgi podatkowej.

 
Zmiana przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dnia 01.01.2022r. wprowadziła nową wysokość kwoty wolnej od podatku w pierwszej skali podatkowej, która stanowi  30.000 zł w skali roku.

Zamojski Urząd Pracy jako płatnik świadczenia pieniężnego z Funduszu Pracy, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022, poz. 2647) pomniejsza zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, określoną w pierwszym przedziale podatkowym, naliczaną od kwoty dodatku aktywizacyjnego, o kwotę wolną od podatku stanowiącą 1/12 kwoty zmniejszającej podatek. 

W związku z tym, osoby pobierające świadczenie pieniężne z Funduszu Pracy w formie dodatku aktywizacyjnego powinny poinformować o tym fakcie pracodawcę, składając stosowne oświadczenie, aby uniknąć konieczności dopłaty podatku przy rozliczeniu rocznym. 
 
 

Załączniki

Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego
Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego.doc 22 KB
Oświadczenie do dodatku aktywiazcyjnego
Oświadczenie do dodatku aktywiazcyjnego.doc 22 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Pożyczka szkoleniowa

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Egzaminy i licencje

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Egzaminy i licencje

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Studia podyplomowe

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Promesa szkoleniowa

Print Drukuj
PROMESA SZKOLENIOWA wydawana jest bezrobotnemu, który na własną rękę poszukuje pracodawcy, który potwierdzi fakt zatrudnienia po za kończonym szkoleniu. Promesa gwarantuje skierowanie na szkolenie w celu podniesienia dotychczasowych kwalifikacji zawodowych oraz innych kwalifikacji, uprawnień lub umiejętności umożliwiających osobie bezrobotnej podjęcie zatrudnienia.
 
 

PROMESA SZKOLENIOWA jest adresowana do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu, wobec których ustalono II profil pomocy
i posiadających IPD. Okaziciel promesy ma zagwarantowane przez Urząd Pracy pokrycie kosztów szkolenia oraz stypendium szkoleniowe. Po zakończonym szkoleniu Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia lub powierzenia innej pracy zarobkowej osobie przeszkolonej na okres co najmniej 3 miesięcy.

WNIOSEK O SKIEROWANIE NA SZKOLENIE INDYWIDUALNE, DO KTÓREGO DOŁĄCZONA JEST PROMESA SZKOLENIOWA ZOSTANIE ROZPATRZONY
W TRYBIE POZAKONKURSOWYM

 

Uwaga:
  1. Promesa jest ważna i może być realizowana, gdy ma nadany numer ewidencyjny oraz określony  termin ważności.
  2. Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne oraz informacje dotyczące organizowania szkoleń dostępne są na stronie Urzędu oraz w siedzibie PUP Zamość.
W razie pytań prosimy o kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy w Zamościu, ul. Plac Wolności 1, 22-400 Zamość, tel. (84) 638 33 61.

Szczegółowy opis formy wsparcia znajduje się tutaj
 
 
Informacje o publikacji dokumentu


Zasady organizacji szkoleń

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Staż - pliki do pobrania dla bezrobotnych

Print Drukuj

Załączniki

Zasady opiniowania i rozpatrywania wniosków w sprawie odbycia przez bezrobotnego stażu
Zasady opiniowania i rozpatrywania wniosków w sprawie odbycia przez bezrobotnego stażu.doc 258 KB
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach RPO
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach RPO.doc 104 KB
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach PO WER
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach PO WER.doc 174 KB
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach Funduszu Pracy
Kryteria przyznawania zwrotu kosztów dojazdu w ramach Funduszu Pracy.doc 242 KB
Wniosek na staż
Wniosek na staż.pdf 468 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Dokumenty do bonu na zasiedlenie

Print Drukuj

Załączniki

Oświadczenie o uzyskanych przychodach
Oświadczenie o uzyskanych przychodach.doc 37 KB
Oświadczenie o utracie
Oświadczenie o utracie.pdf 58 KB
Wniosek o bon na zasiedlenie z FP
Wniosek o bon na zasiedlenie z FP.doc 83 KB
Oświadczenie o podjęciu
Oświadczenie o podjęciu.pdf 61 KB
Oświadczenie o odległości
Oświadczenie o odległości.doc 11 KB
Zasady przyznawania bonu na zasiedlenie dla osób bezrobotnych do 30 roku życia
Zasady przyznawania bonu na zasiedlenie dla osób bezrobotnych do 30 roku życia.doc 128 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Refundacja kosztów dojazdu

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Program Aktywizacja i Integracja

Print Drukuj
Program Aktywizacja i Integracja, zwany w skrócie „PAI" obejmuje działania mające na celu poprawę sytuacji na rynku pracy osób bezrobotnych korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, dla których powiatowy urząd pracy ustalił profil pomocy III, w szczególności też te osoby, które zostały objęte przez ośrodek pomocy społecznej kontraktem socjalnym.
Program PAI składa się z dwóch bloków:
  1. Blok AKTYWIZACJA, w ramach którego PUP udzieli bezrobotnemu wsparcia polegającego przede wszystkim na przygotowaniu do lepszego radzenia sobie na rynku pracy kierując go do wykonywania prac społecznie użytecznych zorganizowanych przez gminę na zasadach wynikających z obowiązujących przepisów /trwa maksymalnie 10 godzin tygodniowo/.
  2. Blok INTEGRACJA to działania w zakresie integracji społecznej bezrobotnych, służące kształtowaniu aktywnej postawy w życiu społecznym i zawodowym, mogą być realizowane w szczególności poprzez grupowe poradnictwo specjalistyczne, warsztaty trenerskie i grupy wsparcia /trwa maksymalnie 10 godzin tygodniowo/.
Realizacja Programu Aktywizacja i Integracja trwa 2 miesiące.
Działania w zakresie aktywizacji i integracji społecznej bezrobotnych inicjuje Powiatowy Urząd Pracy samodzielnie lub we współpracy z ośrodkiem pomocy społecznej.
            Program Aktywizacja i Integracja jest finansowany ze środków Funduszu Pracy oraz budżetu gminy.
Działania w zakresie integracji społecznej bezrobotnych, realizowane przez ośrodek pomocy społecznej, są finansowane ze środków budżetowych gminy i mogą być współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja Programu Aktywizacja i Integracja przez ośrodek pomocy społecznej odbywa się na podstawie porozumienia o realizacji programu zawartego z powiatowym urzędem pracy.
W zakresie integracji społecznej bezrobotnych, powiatowy urząd pracy w ramach środków Funduszu Pracy może zlecić realizację tych działań podmiotom prowadzącym działalność statutową na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, na zasadach i w trybie określonych w przepisach o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Realizacja działań w zakresie integracji społecznej bezrobotnych prowadzona przez podmiot prowadzący działalność statutową na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym lub przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym odbywa się na podstawie umowy zawartej z powiatowym urzędem pracy.
W przypadku niezawarcia z ośrodkiem pomocy społecznej porozumienia, o realizacji programu, powiatowy urząd pracy zawiera z ośrodkiem pomocy społecznej porozumienie o współpracy, w ramach którego strony uzgadniają kryteria doboru bezrobotnych do Programu Aktywizacja i Integracja oraz zakres i sposób wymiany informacji o jego uczestnikach.
W okresie udziału bezrobotnego w Programie Aktywizacja i Integracja powiatowy urząd pracy nie kieruje do bezrobotnego innych form pomocy, o których mowa w ustawie.
 
Program Aktywizacja i Integracja realizowany może być w partnerstwie w ramach trzech modeli przedstawionych poniżej:
  • Model I – partnerstwo pomiędzy powiatowym urzędem pracy i ośrodkiem pomocy społecznej (porozumienie o realizacji programu),
  • Model II – partnerstwo pomiędzy powiatowym urzędem pracy, ośrodkiem pomocy społecznej (porozumienie o współpracy) i organizacją pozarządową (umowa),
  • Model III – partnerstwo pomiędzy powiatowym urzędem pracy, ośrodkiem pomocy społecznej (porozumienie o realizacji programu i porozumienie o współpracy) i organizacją pozarządową (umowa). 
Po zakończeniu Programu Aktywizacja i Integracja Powiatowy Urząd Pracy może:
  1. Podjąć decyzję o ponownym skierowaniu bezrobotnego do udziału w Programie Aktywizacja i Integracja, jednak nie dłużej niż łącznie na okres 6 miesięcy,
  2. Skierować bezrobotnego, w porozumieniu z ośrodkiem pomocy społecznej, do zatrudnienia wspieranego u pracodawcy na zasadach określonych w przepisach o zatrudnieniu socjalnym lub podjęcia pracy w spółdzielni socjalnej zakładanej przez osoby prawne, o której mowa w przepisach o spółdzielniach socjalnych,
  3. Ponownie ustalić profil pomocy, a w przypadku zmiany profilu niezwłocznie dostosować indywidualny plan działania i przedstawić bezrobotnemu propozycję pomocy określoną w ustawie.
Koszt bloku aktywizacja, realizowany poprzez prace społecznie użyteczne:
 
            Od dnia 01.06.2014 r. koszt 1 godziny prac społecznie użytecznych wynosi 8,10 zł. Refundacja przez Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu wynosi 4,86 zł za godzinę, co stanowi 60% pełnej stawki godzinowej, pozostałą część 40 % do prac społecznie użytecznych dopłaca gmina.
 
  Stawka za godzinę prac społecznie użytecznych /zł/ Ilość godzin w miesiącu prac społecznie użytecznych Liczba miesięcy prac społecznie użytecznych /m-c/ Koszt prac społecznie użytecznych przez 2 miesiące
Powiatowy Urząd Pracy na jedną osobę bezrobotną /60% z kwoty 8,10 zł/ 4,86 40 2 388,80
Gmina na jedną osobę bezrobotną
/40% z kwoty 8,10 zł/
3,24 40 2 259,20
RAZEM 8,10 40 2 648,00
           
            Koszt bloku integracja, realizowany w formie grupowego poradnictwa specjalistycznego, warsztatów trenerskich, grup wsparcia:
 
            Koszt trenera w ramach działań integracyjnych wyniesie 70,00 zł za godzinę pracy z 10 –osobową grupą osób bezrobotnych. Wydatki powyższe pokrywane będą przez Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu, ze środków Funduszu Pracy, w sytuacji gdy integracja zlecona jest organizacji pożytku publicznego.
             
Podstawa prawna:
  1. art. 62a – 62c ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 149/,
  2. art. 73a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 149/,
  3. ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /Dz. U. z 2013 r. poz. 182, z późn. zm/,
  4. ustawa z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie /Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm./,
  5. ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142,
    poz. 1591, z późn. zm./,
  6. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie organizowania prac społecznie użytecznych /Dz. U. z 2011 r. Nr 155, poz. 921/.

Załączniki

Roczny plan potrzeb gminy
Roczny plan potrzeb gminy.xls 20 KB
Lista osób bezrobotnych korzystających z pomocy społecznej
Lista osób bezrobotnych korzystających z pomocy społecznej.doc 34 KB
Wniosek o refundację
Wniosek o refundację.doc 38 KB
Ewidencja prac
Ewidencja prac.doc 36 KB
Oświadczenie BHP bezrobotnego
Oświadczenie BHP bezrobotnego.doc 28 KB
Zaświadczenie o dochodach z PSU
Zaświadczenie o dochodach z PSU .doc 28 KB
Informacje o publikacji dokumentu