Aktualności

Obowiązek zgłaszania ofert pracy do bazy ePraca dla instytucji publicznych od 01.06.2025 roku

Szanowni Państwo

Informujemy o zmianach w zakresie zgłaszania ofert pracy do ePracy (obecnie Centralna Baza Ofert Pracy) w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy określono, że oferty pracy do e Pracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:

  • organy władzy publicznej;
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Zmiany obowiązywać będą od 1 czerwca 2025 roku.

Informacje o publikacji dokumentu