W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Informacje o MUP w Lublinie (PJM) - Miejski Urząd Pracy w Lublinie
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r., poz. 1824) Miejski Urząd Pracy w Lublinie informuje, że osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (głuche i głuchoniewidome) mogą komunikować się z urzędem w sposób opisany poniżej.
W kontakcie z Urzędem osoba uprawniona ma prawo do:
pośrednictwa tłumacza PJM – polskiego języka migowego
pośrednictwa tłumacza SJM- systemu językowo-migowego
dla osoby głuchoniewidomej może to być tłumacz przewodnik, nazwany w ustawie "tłumaczem SKOGN (systemu komunikowania się osób głuchoniewidomych)".
W celu skorzystania z pośrednictwa tłumacza, należy powiadomić Urząd o tym fakcie co najmniej 3 dni przed dniem, kiedy planuje się załatwiać sprawę w urzędzie z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Informacje dodatkowe: Wyżej wymieniona ustawa daje możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej ma być pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość języka migowego. Z pomocy osoby przybranej osoba uprawniona nie może skorzystać wyłącznie w sytuacji, gdy wnioskowane dane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje wyłącznie osobie uprawnionej.
Istnieje też możliwość kontaktu on-line z konsultantem, który zna język migowy i uzyskania informacji dotyczących usług dostępnych w urzędzie pracy. Można również podczas wizyty w urzędzie połączyć się z konsultantem, który będzie tłumaczyć rozmowę na język migowy, Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na stronie https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
Od 1 czerwca 2025 r. obowiązuje nowa Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która ułatwia korzystanie z usług urzędów pracy – także przez internet
Dlaczego warto?
Bez wychodzenia z domu
Możesz wypełnić cały wniosek online, dołączyć skany dokumentów i podpisać go profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym – bez osobistej wizyty w urzędzie
Wybierz urząd niezależnie od meldunku
Od czerwca 2025 zarejestrujesz się w dowolnym urzędzie właściwym względem miejsca zamieszkania – nawet jeśli masz meldunek gdzie indziej.
Całkowicie bezpłatnie i szybko
Po podpisaniu wniosku elektronicznego i przesłaniu go – otrzymasz potwierdzenie wysłania e-mailem. Status bezrobotnego otrzymasz od razu po decyzji urzędowej, a decyzja zostanie dostarczona także mailowo na Twoje konto praca.gov.pl
Bezpiecznie, łatwo i dostępnie
System praca.gov.pl korzysta z profilu zaufanego lub kwalifikowanego certyfikatu – Twoje dane są chronione, a proces uproszczony i dostępny 24/7
Jak to zrobić w 5 krokach:
Załóż konto na praca.gov.pl.
Zaloguj się przez login.gov.pl – profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wypełnij wniosek „Rejestracja bezrobotnego / poszukującego pracy”.